Instrukcja korzystania

Wpisany przez Marcin Fułek
.

1. Przeglądanie stron
Aby przeglądać strony serwisu BIP wybierz z menu po lewej stronie ekranu interesujący Cię dział. Strony BIP publikowane są w dwóch stopniach zagłębienia - strona i jej podstrony.

W nagłówku każdej strony i podstrony znajduje się informacja o dacie jej utworzenia oraz autorze publikacji. W stopce podstrony natomiast znajdziemy datę jej ostatniej modyfikacji. W prawym, górnym rogu podstrony mamy dostępne ikony umożliwiające nam odpowiednio podejrzeć i zapisać dokument w postaci pliku PDF lub go wydrukować.

2. Strony systemowe
System obok stron informacyjnych udostępnia strony systemowe (obowiązkowe w każdym BIP):

  • Redakcja - wykaz redaktorów BIP z ich danymi kontaktowymi (adres, nr telefonu i faksu, aktywny adres e-mail)
  • Mapa strony - dynamicznie generowane drzewo dokumentów
  • Instrukcja korzystania - niniejszy dokument
  • Pozostałe informacje - zbiór informacji na temat sposobu dostępu do danych publicznych nie ujętych w BIP

3. Moduł wyszukiwania
Aby przeszukiwać serwis BIP należy w okienko wyszukiwarki wpisać szukaną frazę i nacisnąć klawisz "enter".

4. Odnośnik do portalu BIP.gov.pl
Pod modułem zamówień publicznych znajduje się logo BIP będące odnośnikiem do portalu BIP pod adresem http://www.bip.gov.pl.

5. Rejestr stron usuniętych
Jeżeli jakikolwiek dokument ma zostać usunięty z BIP, trafi on do rejestru stron usuniętych. Uwaga: usunięty dokument może zostać przywrócony - jeśli więc dokument był w rejestrze usuniętych, a teraz go tam nie ma - to znaczy, że został przywrócony.

6. Moduł konkursowy
Konkursy publikowane są na jednej stronie, jeden pod drugim, w kolejności chronologicznej odwrotnej (najnowsze na górze).

7. Moduł zamówień publicznych
Każda zmiana treści ogłoszeń jest archiwizowana w rejestrze zmian. W treści można umieszczać grafiki i pliki do pobrania. Pliki te NIE SĄ archiwzowane w przypadku ich wymiany!

Zamówienia publiczne w każdej grupie wyświetlane są kolejno jeden pod drugim.